søndag den 23. januar 2011

Rundstrik

Torsdag aften var jeg med strikkeklubben til foredrag med Anette Danielsen, det foregik i Aktivitetshuset i Holstebro.
Det var meget spændende at høre om hendes processer omkring tilblivelsen af nye modeller og om den inspiration hun får sine iddeer og navne til modeller. Anette er en af de få danske strikdesigner der udelukkende strikker i hånden. hun har udgivet bøger de sidste år bl.a. Hønsefødder og gulerødder, Det er ganske vist, Strik naturligvis - derfra er jeg ved at strikke: hvirvesstrøm, og den sidste er, Strik en stund
hun fortalte om de bøger som kommer de næste år og vi så modeller som kommer med i næste bog.
her er lidt billeder fra aftenen:







Så fik jeg en ny vest færdig, som passer, den er strikket i bomuld/hør.
Strik en ryg - slå masker op til ærme - saml op forneden - slå masker op til et ærme - strik rundt - rundt -
husk at ta' masker ud under vejs og det kommer til at ligne en sol

Forside

og ryggen


Da jeg var færdig med denne ville jeg finde garn til en trøje til Marcus, det fandt jeg også men og så en næsten færdig sommertop, den er blevet lukkes af og der er hæftet ender,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar