onsdag den 26. marts 2014

en ny brødserviet

En lille vejledning i hvordan jeg laver en brødserviet med Marti Michell lenial.
Find lenialer og vælg stof:
Jeg valgte et hønsestof, sort med prikker og en orange med et lille cirkelmønster
jeg valgte en hane til mit midter motiv
 
skær 6 trekanter
Skær kanten ren og en strimmel på 7 cm, svarrende til højdenpå trekanter
 


6 romber:
skær kanten ren og en strimmel som svarre til bredden af romben

 
Sy 3 trekanter på sekskanten, på hver anden side
 
Sy en trekant på en rombe

 
og en rombe mere . sy tre stk.

 
Sy nu dem på sekskanten med de 3 på syet trekanter


trim kanter, saml med mellemfoer og bagside
lav en quiltning
lav et kantebånd - og sy det på 
Kantbånd har jeg bukket om og staferetpå bagsiden.
 
Den færdige brødserviet - farverne er ikke så gode-
hønsestoffet, ja det er et lidt kraftige og noget løs i vævningen,
det trak en del under syning - men jeg får nok lavet noget af det jeg har tilbage 
 
ha' en go' aften
Birgith



 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar